

לכתוב טוב זה לכתוב את עצמך
ב-15 השנים האחרונות אני מנחה סדנאות שונות שאני קורא להן סדנאות כתיבה, אבל זה לא בדיוק נכון. כי אמנם כותבים בהן, אבל הכתיבה מכוונת תמיד להשלת שכבות והגנות ומציאת הקול הראשוני והאישי שלנו. והסיבה שחרגול קצר-פתיל שכמוני מצליח להתמיד 15 שנים באותה עבודה היא שבכל אחת מהסדנאות האלה קורה הפלא הכי אהוב עלי - את/ה רואה את גרסת המקור של אנשים - ולא יכול שלא להתאהב בהם. והם בך. גם אנשים שרגע קודם חשבת שהם מעצבנים או מוזרים או משעממים. מתחת לקליפות ולתחפושות ולהגדרות מתגלה אחד היצורים המתוקים והמעניינים על פני הפלנטה, יצור שהמניע הכי חזק שלו - תמיד - הוא להיות אהוב ובעל משמעות.
מאז ומתמיד האמנתי שחומר הגלם הכי טוב לכתיבה הוא הסיפור שלנו. באוניברסיטת באדולינה ניפגש אחת לשבוע כדי לזקק את חומר הגלם הזה וללמוד איך להשתמש בו כדי ליצור סיפורים מעניינים, דמויות אמינות ועלילות מרתקות
מה במפגשים?
1
בין אהבה לפחד
הציר המרכזי של כל סיפור - מה היא אהבה בבסיס שלה? מה הוא פחד בבסיס שלו? איך שומרים על חיבור לאהבה בעולם רווי פחד ושנאה? איך לזהות את הפחדים העמוקים ביותר שלי ולהשתמש בהם כדלק לסיפור? וכיצד מלך באדולינה מצליח לראות מתחת למסכות ולפגוש את המלך שבצד השני?
2
האביר האפל
מדוע אנחנו נמשכים לסיפורים על גיבורי על? מה הם כוחות העל שלנו? מה הם כוחות התחת שלנו ולמה חשוב להכיר בהם? איך מוצאים את כוחות העל שלנו ושל הדמויות שלנו? איך משתמשים בכוחות העל שלנו באחריות? ואיך שומרים על הכנפיים שלנו פרושות לרווחה?
3
הקולות שבראש
איך לזהות את הדמויות הפנימיות שלנו? מי הוא הקפטן ומה התפקיד שלו במערכת שלנו? איך להשתמש בקולות הפנימיים כהשראה לאינסוף לדמויות בסיפורים?
גוף ראשון
4
מה באמת הקשר בינינו לבין הגוף שלנו? איך להתחבר לגוף ולספר סיפור מתוכו? למה לקח לי 30 שנה להבין שאני חי בתוך גוף? ובונוס: איך לחיות חיים (כמעט) נטולי מחלות?
ללכת לאיבוד
5
למה זה חשוב ללכת לאיבוד, גם בחיים וגם בכתיבה? מה אפשר למצוא בממלכת האיבוד שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר? מה קורה לנו כשאנחנו מאבדים הכל? מה אנחנו באמת מאבדים, ומה לעולם לא נוכל לאבד?
סוף ואינסוף
6
איך מסיימים מסע? איך מסיימים סיפור? האם יש בכלל דבר כזה סוף? מה אנחנו יכולים ללמוד מתוך סופים? האם מוות הוא סוף? ומה המתנה שיש לסוף להעניק לנו?
האותיות הקטנות
- מתי זה קורה? בכל יום חמישי ב-17:00 החל מה-29.8.24, למשך 6 שבועות.
- תשלום: עלות הסדנה: 850 ש"ח במכירה המוקדמת. עם סיום ההרשמה תועברו לעמוד תשלום. מקדמה בסך 250 ש"ח. את המשך התשלום יש לבצע בשבוע שלפני תחילת הסדנה בלינק ייעודי שנשלח לכם.
- מה נחוץ: מחשב עם חיבור טוב לאינטרנט ורצון לצאת להרפתקה.
ההרשמה למחזור הנוכחי הסתיימה. אפשר להירשם לרשימת ההמתנה
שאלות נפוצות
- האם צריך ניסיון כתיבה?
לא. אין צורך בניסיון כתיבה מקדים.
- מה קורה במפגשים?
כל מפגש מתחיל בהרצאה של בין חצי שעה לשעה על נושא המפגש. לאחר מכן יינתן תרגיל הכתיבה של המפגש ונצא להפסקת כתיבה של 20 דקות. בסיום ההפסקה נחזור ונשמע את הטקסטים שלכם ונקיים דיון על הנושא.
- האם אצטרך לשתף את הטקסטים שכתבתי עם שאר המשתתפים?
אין חובה לשתף את הטקסטים שכתבת עם הקבוצה, אבל האופציה כן קיימת למי שמעוניין.ת בזה. אפשר לשתף את הטקסטים גם בקבוצת הפייסבוק הייעודית שתיפתח למשתתפי הסדנה מבלי להקריא את הטקסט בלייב
- האם לומדים בסדנה לכתוב?
מטרת הסדנה היא לא ללמד איך לכתוב בצורה נכונה יותר מבחינה טכנית, אבל תרגילי הכתיבה יעזרו לך להוריד שכבות חיצוניות ולמצוא את הקול הפנימי והאותנטי שלך - זה שהופך כל טקסט למעניין ומרגש
- במידה ופספסתי מפגש, האם תהיה הקלטה?
כן. כל המפגשים מוקלטים. ההקלטה תישלח למשתתפים לאחר כל מפגש
- מה אורך המפגשים?
כל מפגש אורך בסביבות השעתיים
- מה תאריכי המפגשים?
מימין לשמאל: 29.8, 5.9, 12,9, 19.9, 26.9, 10.10, 17.10, 24.10
- כמה משתתפים הולכים להיות בסדנה?
ההרשמה מוגבלת ל-100 משתתפים, אבל נוכל לדעת את מספר המשתתפים הסופי רק בסיום ההרשמה
- האם זה לא קבוצה גדולה מדי?
הניסיון שלנו מהפעם הקודמת שקיימנו את הסדנה הזאת מלמד שלא. הנוכחות של קבוצת משתתפים גדולה מאפשרת עדות חזקה יותר לטקסטים של המשתתפים, והאווירה המאפשרת וחסרת השיפוטיות שנוצרת במרחב נותנת מקום בטוח להתמודדות עם חרדת הקהל שכמעט כולנו חווים היום. חלק גדול מהעבודה זו עבודה פנימית,